Vissen we niet allemaal in dezelfde vijver?

vissen-dezelfde-vijver

Steeds vaker zie je nieuwe goede doelen ontstaan die een beroep doen op (vaak weer) dezelfde gevers. De roep om giften wordt groter, beter en inventiever. Er is sprake van een overkill. Waar blijf je als goede doelen met elkaar gaan concurreren?

Het klopt dat de goede doelenbranche een heuse bedrijfstak is geworden, compleet met betaalde specialisten, commerciële methoden én dus met concurrenten. Is dit in tegenstelling tot het doel van de goede doelen? Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Concurrentie betekent immers dat je je als organisatie onderscheidt van anderen, ook in kwaliteit. Deze zaken kunnen goede doelen als een positieve uitdaging oppakken, ze zijn het min of meer ook verschuldigd aan hun huidige en toekomstige donateurs.

Als goed doel zul je de verdringingsmarkt moeten accepteren en als uitdaging oppakken om met een professionele aanpak tot de beste fondsenwervende resultaten te komen!

Reageer

Categorieën